စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ က်ဆံုးပါေစ

Tuesday, July 15, 2008

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း မီးပြိဳင့္မ်ား မျပင္ႏိုင္ေသး

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သိမ္ျဖဴလမ္း မီးပြိဳင့္တြင္ ဆိုလာျပားမရိွသည့္ တိုင္တခု

NEJ/ ၁၄ ဇူလိုင္ ၂၀၀၈


နာဂစ္မုန္တိုင္း တိုက္ခတ္ၿပီး (၂) လေက်ာ္သည့္တိုင္ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားသည့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ရိွ မီးပြိဳင့္မ်ား၊ ယာဥ္ထိန္းနားခိုတဲမ်ားႏွင့္ ဆိုလာျပားမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား မရိွေသးဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ အင္ဂ်င္နီယာတဦးက မီးပြိဳင့္မ်ား၊ ဆိုလာျပားမ်ား ျပင္ဆင္မႈ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာရသည္မွာ ပလက္ေဖာင္းထရပ္ကားမ်ား မလုံေလာက္သည့္အတြက္ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာသည္။ ဆက္ဖတ္ရန္ အၿပည္႔အစံု ကို Click ႏွိပ္ပါ။
၎က “ဒီပလက္ေဖာင္းထရပ္ကားနဲ႔ လိုက္ၿပီး ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီထရပ္ ကားမ်ဳိးက ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွာ တစီးတည္းသာရိွတယ္။ ရိွတဲ့တစီးကလည္း မၾကာခဏ စက္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တၿမိဳ႕လုံးတြင္ မီးပြိဳင့္ေပါင္း (၁၂၉) ခုရိွၿပီး ပြိဳင့္မ်ားတြင္ ယာဥ္ထိန္းနားခိုတဲ စုစုေပါင္း (၁၁၈) ခုရိွကာ ဆိုလာျပားမ်ား တပ္ဆင္ထားသည့္ မီးပြိဳင့္ (၅၀) ေက်ာ္ရိွေၾကာင္း အပတ္စဥ္ထုတ္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။
မုန္တိုင္းေၾကာင့္ မီးပြိဳင့္ေပါင္း (၁၂၉) ခုတြင္ (၁၀၀) ေက်ာ္ ပ်က္စီးၿပီး ဆိုလာျပား (၅၀) ေက်ာ္ အနက္ လုံး၀ပ်က္စီးသြားသည့္ ဆိုလားျပားတိုင္ (၁၀) ခုခန္႔ရိွကာ က်န္သည့္ ဆိုလားျပားမ်ားမွာ မပ်က္စီးေသာ္လည္း ဆိုလာျပားႏွင့္ ခ်ိန္ဆက္အသုံးျပဳရေသာ အင္ဗာတာဘက္ထရီမ်ား အားလုံး နီးပါး ပ်က္စီးေနသည္ဟု အဆိုပါ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ အင္ဂ်င္နီယာက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးကို အားမကိုးရဘဲ ေနေရာင္ျခည္ျဖင့္ အသုံးျပဳရသည့္ ဆိုလားျပားမ်ားကို အသုံးျပဳသည့္စနစ္ျဖင့္ မီးပြိဳင့္အခ်ဳိ႕ကို အသုံးျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းစနစ္တြင္ မီးပြိဳင့္အနီး တပ္ဆင္ထားေသာ ဆိုလာျပားတိုင္မွတဆင့္ ယာဥ္ထိန္းနားခို တဲအတြင္း ထားရိွသည့္ အင္ဗာတာ ဘက္ထရီမွ မီးပြိဳင့္သို႔ မီးေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ မီးပြိဳင့္အားလုံးတြင္ ဆိုလားျပားတိုင္မ်ား တပ္ဆင္ႏိုင္ျခင္း မရိွသည့္အတြက္ မီးပြိဳင့္အမ်ား စုမွာ လွ်ပ္စစ္မီးကိုသာ အသုုံးျပဳေနရဆဲျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ နယ္နိမိတ္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္ (၃၃) ၿမိဳ႕နယ္ ရိွသည့္အနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း (၆) ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္သည့္ ဗိုလ္တေထာင္၊ ပုစြန္ေတာင္၊ ေက်ာက္တံတား၊ လသာ၊ ပန္းပဲတန္းႏွင့္ လမ္းမ ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္သာ မီး (၂၄) နာရီ ေပးေၾကာင္း၊ က်န္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ မီးပ်က္ခ်ိန္က မ်ားေနေၾကာင္း ပန္းပဲတန္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သူတဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဒါေတာင္ ၿမိဳ႕ထဲက (၆) ၿမိဳ႕နယ္မွာ (၂၄) နာရီ ေပးတယ္ဆိုထားေပမယ့္ မီးက ပ်က္တလွည့္ လာတလွည့္ပဲ။ (၂၄) နာရီ ကြက္တိရတယ္ဆိုတာ မရိွပါဘူး” ဟု ေျပာသည္။
အစိုးရ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဌာန (အီးပီစီ) မွ မီးေပးသျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီးလာခ်ိန္တြင္ အေကာင္းအတိုင္း ရိွသည့္ မီးပြိဳင့္မ်ားမွ ယာဥ္အခ်က္ျပ မီးလင္း၍ အလုပ္လုပ္ေသာ္လည္း မီးပ်က္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဆိုလာစနစ္ျဖင့္ မီးပြိဳင့္မ်ား အလုပ္မလုပ္သည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၊ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ရိွေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။
ယာဥ္္ထိန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျပစ္မ်ားကို တလွည့္စီ ေျပာဆိုမႈမ်ား ရိွေနေသာ္လည္း မုန္တိုင္းတိုက္ခတ္ၿပီး (၂) လေက်ာ္သည့္တုိင္ မီးပြိဳင့္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ျခင္း မရိွေသးသည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္ေၾကာင္း အၿငိမ္းစား စည္ပင္၀န္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။
“ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ ဖမ္းဆီးဒဏ္႐ိုက္လို႔ရတဲ့ ေငြေတြကို စည္ပင္၀င္ေငြအျဖစ္ ေပးရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ လစာကိုေတာ့ စည္ပင္က ေပးတယ္။ အခု ျပဳျပင္ရမယ့္ ပြိဳင့္ေတြက် စည္ပင္က မျပင္ဘူး၊ လုိအပ္တဲ့ ယာဥ္အင္အား၊ ၀န္ထမ္းအင္အား မရွိလို႔ေလ။ ဒါဆို ရဲေတြကလည္း ပြိဳင့္ေတြမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ထိန္းသိမ္းေပးသင့္တာေပါ့၊ အခုေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘဲ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းသာ အျပစ္ေျပာေနၾက တယ္။ ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္တြင္းက ယာဥ္ထိန္းနားခိုတဲပ်က္ေတြ မျပင္ႏိုင္ေသးတာလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ ၀န္က ေငြေၾကးခ်ေပးတာ ေႏွာင့္ေႏွးလို႔ျဖစ္တယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ၎တို႔၏ ၀င္ေငြမွာ တႏွစ္လွ်င္ က်ပ္ (၃၀) ဘီလီယံခန္႔ရိွသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုေၾကာင္း ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။ ။

No comments: