၁။ သန္းေရႊအမိန္႔ေပးလို႔ ဘုန္းႀကီးေတြကို ပစ္ခတ္ရိုက္ႏွက္တဲ့ စစ္သားေတြမွာ အျပစ္ထိုက္ ပါသလား။ ထိုက္ခဲ႔ရင္ သာသနာအရ ဘယ္လို အျပစ္မ်ိဳးပါလဲ။
- ၀င့္၀ါေက်ာ္
ေျဖ။ ႏွစ္ဦးစလံုး အျပစ္ထိုက္ပါတယ္။ ထိုက္တဲ့ အျပစ္ကေတာ့ အတိအက် သတ္မွတ္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ့ အျပစ္ေတြဟာ သာမန္ လူတစ္ေယာက္ကို သတ္မိတဲ့ အျပစ္ထက္ ပိုႀကီးေလးတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးျခင္းဆီမွာ သီလရွိ၊ မရွိ ေ၀ဖန္ စမ္းသပ္လို႔ ရေပမယ့္ သံဃာမွာေတာ့ သီလရွိ၊မရွိ စမ္းသပ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ က်မ္းစာမွာေတာ့ "သံေဃာ ဟိ ဒုႆီေလာ နာမ နတၱိ" လို႔ဆိုပါတယ္။ သံဃာမွာ ဒုႆီလဆိုတာ မရွိဘူးေပါ့။ သံဃာလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ သီလျပည့္စံုၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီသံဃာကို ျပစ္မွားသူေတြ ဟာလည္း သာမန္လူကို ျပစ္မွားတာထက္ အျပစ္ ပိုၾကီး ပါတယ္။
ဘယ္လိုအျပစ္မ်ိဳးလဲဆိုတာ သတ္မွတ္ျပဖို႕ ခဲယဥ္းသလို ဘယ္အခ်ိန္မွာ အက်ိဳးေပးမွာ လည္း ဆိုတာလဲ သတ္မွတ္ျပဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေဇာေစတနာ (၇) ပါးအေၾကာင္း နဲနဲရွင္းျပလိုပါတယ္။ ေဇာေစတနာ (၇) ပါးက ......
(၁) ပထမေဇာေစတနာ= လက္ရွိဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးေပး
(၂) သတၲမေဇာေစတနာ= ဒီဘ၀က ကြယ္လြန္ၿပီး ေနာက္ဒုတိယဘ၀အက်ိဳးေပး
(၃) အလယ္ေဇာေစတနာ ငါးခ်က္= တတိယဘ၀က နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့ ဘ၀အထိ အက်ိဳးေပးဆိုၿပီး ေဇာေစတနာ ငါးခ်က္ ရွိပါတယ္။
အခု န-အ-ဖ က လုပ္တဲ့ သံဃာေတြကို ေစာ္ကားမႈ အကုသိုလ္ဟာ ဘယ္ေဇာ ေစတနာ ျဖစ္တယ္လို႔ မသိႏိုင္ပါဘူး။ အဲ ပထမေဇာ ေစတနာေသခ်ာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဘ၀မွာ အမွန္မုခ် အက်ိဳးေပးမွာပါ။ သတၲမေဇာေစတနာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီဘ၀ေတာ့ သူတို႔တေတြ အေဟာင္းစား အျဖစ္နဲ႔ ေကာင္း ေကာင္းစားဦးမွာပါ။ ေနာက္ဘ၀က်ရင္ေတာ့ အလွည့္က် မႏဲြ႔ၾကစတမ္း ခံေပဦးေပါ့ဗ်ာ။ ေအး ေနာက္ဘ၀ေတြမွာလည္း ကုသိုလ္ကံ အရွိန္ေလးရွိလို႔ မခံစားရေသးရင္လည္း နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့ ဘ၀အထိ တစ္ဘ၀၊ ဘ၀မွာေတာ့ ခံရမွာပါ။ ဘုရားရွင္ေတာင္ ၀မ္းေတာ္လားတဲ့၀ဋ္ စတဲံ့ ၀ိပါက္ေတာ္ (၁၂)ပါး ခံစားရေသးတာပါ။ န.အ.ဖလို သတၲ၀ါေတြက ဘာမို႔လိုလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရင္ ဒီေမးခြန္းရဲ့ အေျဖ ျပည့္စံုေလာက္ပါၿပီ။
၂။ ဆရာေတာ္ဘုရား သံဃာေတာ္မ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္သူမ်ားသည္ အဘယ္ ငရဲဘုံသုိ႔ သြားႏိုင္ပါသလဲဘုရား၊ သူတို႔ကို ယင္းသုိ႔ လုပ္ရန္ အမိန္႔ေပးသူမ်ား အဘယ္ငရဲဘုံသုိ႔ သြားႏိုင္ပါသလဲဘုရား၊ သူတို႔ ႏွစ္ဦးျပစ္ဒဏ္မွာ မည္သူ၏ အျပစ္ဒဏ္က ပုိႀကီးႏိုင္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ။ ရုိက္ႏွက္သူေရာ၊ အမိန္႔ေပးသူပါ အျပစ္ရွိပါတယ္။ အထက္ကအေျဖကို မွီျငမ္းေပးပါ။
၃။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ သံဃာကို ေစာ္ကားရင္ ႐ိုက္ႏွက္္ရင္ ေျမမ်ဳိတယ္၊ ကပ္ေဘးဆိုက္တယ္ဆိုတဲ့ ကပ္ႀကီးေတြ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ န-အ-ဖ က ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ႀကဳံႏိုင္ပါသလဲဘုရား။
၄။ သံဃာကို သတ္ျဖတ္ေသာ သန္းေရႊႏွင့္ အေပါင္းအပါမ်ားသည္ မည္သုိ႔ေသာ အျပစ္မ်ဳိး ထိုက္တန္ပါသလဲ၊ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပေပးပါဘုရား။
ေျဖ။ ေနာက္မွ ရမယ့္အက်ိဳးေတြကေတာ့ မသိဘူး… ခ်က္ခ်င္းရတဲ့ အက်ိဳးကေတာ့... ရုိက္တဲ့သူဟာ လူရုိင္းဘ၀ေရာက္သြားတယ္။ သတ္တဲ့သူဟာ လူသတ္ေကာင္ျဖစ္သြားတယ္။ လာဘ္ယူသူဟာ လာဘ္ေကာင္ ျပိတ္တာ ျဖစ္သြားတယ္။ သူ႔စိတ္နဲ႔ ရုပ္ေတြမွာ အမာရြက္ ထင္သြားတယ္။ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မႈ မရွိရင္ မေသမခ်င္း မေပ်ာက္ေတာ့မယ့္ အမာရြက္မ်ိဳးေပါ့.. မီးထဲကုိ လက္ထုိးတဲ့သူဟာ မီးေလာင္ဒဏ္ရာ အျဖဴကြက္ႀကီး ထင္သြားသလုိေပါ့။ သူ႔အမူအက်င့္ အေတြးအေခၚေတြကုိ မျပဳျပင္ မခ်င္း အဲဒီအမာရြက္ မေပ်ာက္ဘူး။ က်န္တဲ့ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ေနာက္ဘ၀မွဟာေတြကေတာ့.. ကုိယ့္အေပၚလြန္က်ဴးထားသူကုိ ျပစ္ဒဏ္ေပးလုိတဲ့ ရန္ျငိဳးနဲ႔. ကုိယ္နည္းနည္း ေကာင္းထားတာအတြက္ အက်ိဳးႀကီးႀကီး လုိခ်င္တာေတြကေန အေျခခံ လာတာလုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့... န-အ-ဖ ေတြကုိ ျဖဳတ္ခ်ေဟ့၊ ငရဲျပည္ပုိ႔ႀကေဟ့လုိ႔ ေအာ္မယ့္အစား ဦးသန္းေရႊတုိ႔ လူတစ္စုကုိ ဘယ္လုိ ေကာင္းလာေအာင္ ျပဳျပင္ဆုံးမေပးရမလဲလုိ႔ပဲ ေျပာင္း ေျပာေပးရမယ္ထင္ပါတယ္။ (နံပါတ္ ၁-အေျဖႏွင့္ ပူးတဲြၾကည့္ရန္)
၅။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ တိုင္းတစ္ပါးတြင္ ရွိေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃနာယက အဖဲြ႔အစည္းမ်ားတြင္ နိုင္ငံေရးအျမင္ ကဲြျပားျခင္း ရွိပါသလား။
- ဦးသန္းလြင္
ေျဖ။ ဦးဇင္းအျမင္အရ ေျပာရရင္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ မကဲြဘဲ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ ပရဟိတ = အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ ရွိမရွိနဲ႔႔ပဲ သက္ဆိုင္တဲ့ အျမင္ပဲ ရွိမယ္ထင္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဦးဇင္း ေတြ႔ရွိထားတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြရဲ့ ကာရုိက္တာကို ၾကည့္ရင္ ျပည္တြင္းမွာေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ က်ယ္ေစဦးေတာ့ သူတို႔ဟာ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ မပါ၀င္ႏိုင္ၾက ပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကိုယ္ရရွိထားတဲ့ ရာထူးေလးေတြ ေပ်ာက္မွာ၊ ကိုယ္ရေနတဲ့ လာဘ္လာဘေတြ ယုတ္ေလ်ာ့သြားမွာ၊ စတဲ့ အရာေတြ အဆံုးရႈံး မခံနိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ျပည္တြင္းက သံဃနာယက ဆရာေတာ္ တစ္ခ်ိဳ႔ဆိုရင္ ေက်ာင္းလုပဲြျဖစ္ရင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ၾကတာေတြ၊ ဗိုလ္ေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး ကားပါမစ္ေတာင္းတာေတြ စတဲ့ အက်င့္ပ်က္ေနတာေတြ မၾကားခ်င္အဆံုးပါ။ ဒီေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က အက်င့္ပ်က္ေနေတာ့ အစိုးရကို မဆန္႔က်င္ရဲတာ မဆန္းေတာ့ပါဘူး၊ သူတို႔ေတြဟာ ဗုဒၶအလိုက် က်င့္သံုးေနထိုင္ၾကျခင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ န-အ-ဖ အလိုက် က်င့္သံုးေနထုိင္တာေတြ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။
ျပည္ပက ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ အမ်ားစုကေတာ့ ျပည္ပရဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ထည့္စဥ္းစားၿပီး ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းေတြကို အေလးနက္ထားၿပီး ႏိုင္ငံ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ၾကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ပရဟိတစိတ္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ နည္းၿပီး တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္နဲ႔ ေဒၚလာစိတ္ရွိတဲ့ ရဟန္းအခ်ိဳ႔ကေတာ့ သူမ်ားႏိုင္ငံေရး လုပ္တာေတာင္ မကူညီတဲ့အျပင္ ေနွာက္ယွက္တတ္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းရဲ့ တစ္ဦးခ်င္း အျမင္အရေျပာရရင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ အျမင္ထက္ ပရဟိတစိတ္၊ အနစ္နာခံစိတ္ရွိ၊ မရွိ ကဲြျပားမႈနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအျမင္လည္း ကဲြျပားသြားတာပါ။
၆။ စစ္အစိုးရကို ကိုယ္တိုင္ အေသခံလုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္ျခင္းဟာ ဘုရားေဟာအတိုင္း အဖန္ငါးရာငါးကမၻာ ခံရႏိုင္ပါသလား။
ေျဖ။ လံုး၀ မခံရႏိုင္ပါ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသသူမ်ား အဖန္ငါးရာငါးကမၻာ ခံရတယ္ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူထားျခင္း လံုး၀မရွိပါ။ စ်ာန္ခဏခဏေလွ်ာက်လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေဒါသထြက္ၿပီး ကိုယ့္လည္ပင္းကို လွီးျဖတ္တဲ့ အရွင္ေဂါဓိကဟာ မေသခင္ ေ၀ဒနာနုပႆနာရႈၿပီး ရဟနၲာျဖစ္သြားတဲ့ သာဓကေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။
၇။ သပိတ္ေမွာက္တာနဲ႔ ဆနၵျပတာ ကဲြျပားေအာင္ ရွင္းလင္းေပးပါ။
- ေမာင္ျမင့္ေ၀
ေျဖ။ သပိတ္ေမွာက္တယ္ဆိုတာက သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အလုပ္ပါ။ ပတၲၲနိကုဇၨန> ပတၲၲ-သပိတ္၊ နိကုဇၨန-ေမွာက္ျခင္း၊ ပတၲၲနိကုဇၨ-သပိတ္ေမွာက္ျခင္းဆိုတဲ့ ကံတစ္ခု ၀ိနည္းပညတ္ေတာ္မွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီကံ ေပၚလာျခင္းအေၾကာင္းက---
တစ္ခါက ဝုဎလိစၧဝီဆိုတဲ့ မင္းသားတစ္ပါးဟာ အရွင္ဒဗၺဆိုတဲ့ ရဟနၲာမေထရ္တစ္ပါးကို
ပါရာဇိကအာပါတ္နဲ႔ စြပ္စြဲဖ်က္ဆီးခဲ့မိပါတယ္။ မဟုတ္မမွန္ဘဲ စြပ္စဲြတာမို႔ ျမတ္စြာဘုရားးက အဲဒီမင္းသားအေပၚ သပိ္တ္ေမွာက္ခိုင္းပါတယ္။ သပိတ္ေမွာက္တယ္ဆိုတာ သံဃာေတာ္ေတြက အဲဒီမင္းသား လႈဳဒါန္းသမွ် မခံယူေတာ့ဘဲေနတာ၊ တရားစကား စတာေတြ မေဟာၾကားေတာ့တာ စတဲ့ အရာေတြကို ျပဳမူေဆာင္ရြက္ ၾကျခင္းပါပဲ။ အဲဒီလို သပိတ္ေမွာက္ႏိုင္တဲ့ အဂၤါေတြက ရဟန္းသံဃာေတြကို လာဘ္လာဘမရေအာင္ ျပဳလုပ္တာ၊ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ၊ ေနျမဲေနရာေက်ာင္းမွာ မေနႏိုင္ေအာင္ လုပ္တာ၊ ဆဲေရးတိုင္းထြာတာ၊ ရတနာသံုးပါးရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့စကားေတြ ေျပာၾကားတာလို႔ အဂၤါရွစ္ပါးရွိပါတယ္။ အဲဒီထဲက တစ္ပါးပါးနဲ႔ ျငိရင္ကိုပဲ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္လို႔ ရပါတယ္။ ဒါက သပိတ္ေမွာက္တာနဲ႔ စပ္လို႔ပါ။ (အခု န-အ-ဖ အစိုးရက ပခုကၠဴသံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ေမတၲသုတ္ စုေပါင္းရြတ္ဖတ္တာကို ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ အေျခခံအခ်က္နဲ႔ ျပည္စံုသြားပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ျဖစ္လာတဲ့ ရုိက္ႏွက္မႈ ဖမ္းဆီးမႈ ညဘက္ ၀င္ဆီးမႈေတြဟာလည္း သပိတ္ေမွာက္ႏိုင္တဲ့ အဂၤါ အခ်က္လက္ေတြနဲ႔ ၿပီးျပည့္စံုေနပါတယ္)
ဆနၵျပတယ္ဆိုတာကေတာ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေန အစုအဖြဲ႔ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး အထိ ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္ကို ထုတ္ေဖာ္ေတာင္းဆိုတာကို ဆိုလိုပါတယ္။ လူသားအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္ကို လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေတာင္းဆိုခြင့္ မရွိတဲ့ေနရာဟာ လူ႔အခြင္႔အေရးဆံုးရႈံးတဲ့ ေနရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၈။ (က) ကြယ္လြန္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိုး၀င္း စ်ာပနတြင္ မည္သူသရဏဂံု တင္ေပးပါသနည္း။
(ခ) ထိုသံဃာသည္ သံဃာ့ကံေဆာင္ထားသည့္ ကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ၀ိနည္းနွင့္ ညီညြတ္ ပါသေလာ။ မည္မွ် အျပစ္ႀကီးပါသနည္း။
(ဂ) ထိုသံဃာကို သံဃာ့အဖဲြ႔အစည္းမွ ၾကဥ္သင့္ မၾကဥ္သင့္ မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား။
- ေက်ာ္စုိးမိုး
ေျဖ။ (က)၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၁၄) ရက္နံက္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မဂၤလာဒံု တပ္မေတာ္ ေဆးရံုႀကီးရွိ၊ ၿငိမ္းေအးဇရပ္၌ က်င္းပေသာ စိုး၀င္း၏ စ်ာပနအခမ္းအနားသို႔ ႁကြေရာက္ေတာ္မူၾကသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔မွ ဆရာေတာ္မ်ားစာရင္း….
(၁) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ဆရာေတာ္၊ ဧရာ၀တီတိုင္း ေညာင္တုန္းၿမိဳ႔ ပုဏရာမေစ်း ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ အဘိဓဇ မဟာရဌဂုရု အဘိဓဇ
အဂၢမဟာ သဒၶေဇာတိက ဘဒၵႏ ၱၾသသဓါဘိ၀ံသ
(၂) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဒုတိယဥကၠဌဆရာေတာ၊္ ပဲခူးတိုင္း(အေနာက္ပိုင္း) ျပည္ၿမိဳ႕ ေဇာတိကာရံု ပါဌိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာပဏၰိတ အဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏ ၱၱကုဏၰလေဇာတိ
(၃) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဒုတိယဥကၠဌဆရာေတာ၊္ ရွမ္းျပည္နယ္(ေျမာက္ပိုင္း) မိုးမိတ္ၿမိဳ႔ ပုဗၺရံုေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာပဏၰိတ အဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏ ၱ ေတဇ၀ႏၱ
(၄) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ တြဲဖက္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ဆရာေတာ္၊ ရန္ကုန္တိုင္း အင္းစိန္ၿမိဳ႔နယ္ ရြာမပရိယတၱိ စာသင္တိုက္ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ ပဏၰိတ ဘဒၵႏၱ တိေလာကာဘိ၀ံသ
(၅) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ တြဲဖက္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ဆရာေတာ၊္ မြန္ျပည္နယ္ ေရးၿမိဳ႔ ဖာလေဇ တ၀န္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ ဂႏၱ၀ါစက ပဏၰိတ ဘဒၵႏ ၱဣႏၵသီရိ
(၆) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆရာေတာ္၊ မေကြးတိုင္း ပခုကၠဴၿမိဳ႔ မဟာ၀ိဇယာရာမ အေရွ႔တိုက္ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ ပဏၰိတ ဘဒၵႏ ၱေနမိႏၵ
(၇) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆရာေတာ္၊ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒါပံုၿမိဳ႔နယ္ ဓမၼသီတဂူ ေအးရြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏ ၀ိသုတ
(၈) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆရာေတာ္၊ မႏၱေလးတိုင္း စဥ့္ကိုင္ၿမိဳ႕ ေရခ်မ္းအိုး ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏ ေခမာ၀ံသ
(၉) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆရာေတာ၊္ ပဲခူးတိုင္း (အေရွ႔ပိုင္း) ေတာင္ငူၿမိဳ႔ ျမစည္းခံု စာသင္တိုက္ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ ပဏၰိတ ဘဒၵႏ ၱပဏၰ၀ံသ
(၁၀) ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆရာေတာ္၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း မင္းကင္းၿမိဳ႔ ကန္ေတာ္ပရိယတၱိ စာသင္တိုက္ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ သဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏ ၱ တိေလာက တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
(ခ) ၀ိနည္းႏွင့္ လံုး၀ မညီညြတ္ပါ။ အျပစ္အရေျပာလွ်င္ သာမန္ ကုစားရလြယ္သည့္ အျပစ္ အာပါတ္သာ သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကံေဆာင္ရဟန္းေတာ္မ်ားကို မေထမဲ့ျမင္ ျပသည့္ သေဘာနွင့္ လက္ခံေနသည္ဆိုလွ်င္ ထိုသံဃာသည္ ဘုရား၏ အာဏာေတာ္ကို မေထမဲ့ျမင္ ျပဳရာေရာက္ၿပီး စ်ာန္၊ မဂ္ဖိုလ္တရားမ်ားမွ လဲြေခ်ာ္ႏို္င္ပါတယ္။ လက္ငင္းအျပစ္အရ မ်က္ေမွာက္ကာလမွာပင္ အမ်ားသံဃာထုႏွင့္ ျပည္သူေတြရဲ့ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈ ေလွ်ာ့ပါးသြားဖြယ္ကို ခံစားရပါလိမ့္မယ္။
(ဂ) သံဃာ့ေဘာင္မွ မၾကဥ္သင့္ပါ။ ၾကဥ္လို႔လဲ မရပါ။ သို႔ေသာ္ သံဃရာဇိ = သံဃာေတာ္မ်ားအၾကား သီးသန္႔အစုအဖဲြ႔ တစ္ခုအသြင္နဲ႔ တည္ရွိလာေနၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားအၾကား ညီညြတ္မႈ ပ်က္ျပားေစတဲ့အတြက္ (သံဃာအသင္းကဲြေစနိဳင္တဲ့ သံဃေဘဒကကံ ထိုက္ႏိုင္တဲ့အထိ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အတြက္) သတိေတာ့ ထားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းသာ ေျဖဆိုပါရေစ။
၉။ ယခုလက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံအေျခအေနမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဓိက သိ္မ္းသြင္းစည္း႐ုံးႏိုင္သူဟာ သံဃာေတာ္မ်ားလို႔ ျမင္ပါတယ္ဘုရား။ ဆရာေတာ္မ်ား၏ အျမင္ကို မိန္႔ေတာ္မူေပးပါဘုရား။
- စိုးမိုး
ေျဖ။ ဦးဇင္းရဲ႕ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အျမင္အရေတာ့ ဒီအဆိုကို အျပည့္အ၀ မေထာက္ခံပါ၊ အေၾကာင္းကေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြထဲမွာလည္း အခ်ဳိ႕က န-အ-ဖ အလိုက် က်င့္သုံးၿပီး ဗုဒၶအလိုက် မဟုတ္ဘဲဲ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီသံဃာေတြဟာ အနည္းစုဆိုေပမယ့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သူတို႔ပဲ ရယူထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ သံဃာကလည္း သံဃာ့ဘက္၊ ျပည္သူကလည္း ျပည္သူ႔ဘက္၊ စစ္သား ေတြကလည္း စစ္သားအသိုင္းအ၀န္းဘက္ထဲ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ဘက္ေတြမွာ အမွန္ကို သိျမင္ၾကၿပီး ကိုယ္စီ မိမိသားစုမွသည္ အမ်ားအတြက္ တာ၀န္သိ တာ၀န္ရွိၿပီး ျပဳလုပ္သြားၾကဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ႏိုင္ငံအတြက္ ႀကဳိးစားၾကဖို႔လိုပါတယ္။
၁၀။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခံရမည့္ေဘးမွ ထြက္ေျပး ပုန္းေအာင္း တိမ္းေရွာင္ ေနရေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ႐ုပ္ဖ်က္ျခင္းအလို႔ငွာ လူ၀တ္မ်ားကို လဲလွယ္၀တ္ဆင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ ေန႔လြဲညစာမ်ားကိုလည္း အျမဲတေစ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထိုအခ်က္မ်ားကို လူေတြ သံသယရွင္းေအာင္ ေျဖရွင္းေပးပါဘုရား။
ေျဖ။ ႐ုပ္ဖ်က္ဖို႔ လူ၀တ္လဲရတဲ့ ရဟန္းေတြဟာ မည္သုိ႔မွ် ရဟန္းဘ၀က ေလ်ာက် မသြားပါ။ ရဟန္းဘ၀မွ လူ႔ဘ၀ ေျပာင္းလဲတဲ့သူဟာ လုံး၀ မက်ဴးလြန္ရ၊ က်ဴးလြန္က လူျဖစ္သြားတဲ့ ပါရာဇိက (၄) ပါးထဲက ၀ိ္နည္းစည္းကမ္းတစ္ပါးပါးကို ေဖာက္ဖ်က္သူ၊ လူတကယ္ ထြက္ခ်င္လို႔ သိကၡာခ်တဲ့သူမွ လူတကယ္ ျဖစ္တာပါ။ အေျခအေနတစ္ခုအရ ဟန္ေဆာင္လိုက္ရတာဟာ လူျဖစ္
မသြားပါဘူး။
ေန႔လြဲညစာ စားတယ္ဆိုတာလည္း လူေတြအျမင္အရ အျပစ္ (အာပတ္) ႀကီးသည္ဟု ထင္ေနၾကတာပါ။ တကယ့္ ၀ိနည္းစည္းကမ္းအရ ရဟန္းတစ္ပါးပါးအထံမွာ ဒီအျပစ္ က်ဴးလြန္ မိပါေၾကာင္း ေနာင္ ေစာင့္ထိန္းပါမည္ဟု ေျပာဆို၀န္ခံလိုက္တဲ့အခါ အျပစ္ (အာပတ္) ေျပေပ်ာက္သြားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အထူးမွတ္ရမွာက မဂြျဗဟၼစရိယအနၲရာယ္ (စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္အနၲရာယ္၊ ရဟန္းဘ၀အနၲရာယ္)ေတြ ေပၚလာရင္အဲဒီအနၲရာယ္ေတြက လြတ္ဖို႔ လုပ္ရတာဆိုရင္ အျပစ္လုံး၀ မျဖစ္ႏိုင္ပါဟု မွတ္ပါ။
၁၁။ သားသုံးသား ေဟာၾကားၿပီး စစ္အစိုးရကို အၾကံေပးေသာ ဘုန္းႀကီးသည္ သံဃာအျဖစ္ ဆက္လက္ ျဖစ္ပါသလား။
ေျဖ။ လုံး၀ ဘုန္းႀကီးသံဃာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ မွတ္ယူႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား
က်ဴးလြန္ရင္ လူျဖစ္တဲ့ အျပစ္ေတြထဲမွာ နံပါတ္(၃)အျပစ္က လူသတ္မႈပါ။ လူသတ္မႈကို ကိုယ္တုိင္ ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္ျခင္း (သို႔) သူတစ္ပါးကို က်ဴးလြန္ဖုိ႔ရန္ တိုက္တြန္း ေစခိုင္းျပီး အခိုင္းခံရသူကလည္း ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္ျခင္း အျဖစ္ေရာက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ထိုရဟန္းမွာ လူ႔အျဖစ္ ေရာက္သြားပါတယ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအသံဖိုင္ပိုင္ရွင္ ဘုန္းႀကီးသည္ ရဟန္းသံဃာ လုံး၀ မဟုတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေအာက္ပါ မွတ္ခ်က္ကို http://www.lanka-msma.co.cc မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
(ဘုရားေပးေသာဆြမ္း စသည့္ပစၥည္းေလးပါးကုိ စားသုံးၿပီး ထုိဆရာေတာ္သည္ သံဃာကုိ သတ္ျဖတ္ရန္ မိန္႕ၾကားခဲ့၏။ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ သံဃာအတုဟုလည္း စြပ္စြဲခဲ့၏။ အလြန္ပင္ အံ့ၾသစရာေကာင္းေပစြာတကား။
ထုိသုိ႔ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ သတ္ျဖတ္ေစျခင္း၊ စြပ္စြဲျခင္းကုိ ျပဳလုပ္ေသာ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ သံဃာအစစ္ ဟုတ္၏ေလာဟု စဥ္းစားဖြယ္ပင္ ျဖစ္၏။
တတိယပါရာဇိကအရလည္း အာဏတၱိက=ေစခုိင္းျခင္း၊ သတ္ဖုိ႔ရန္အတြက္ ေစခိုင္းျခင္းေၾကာင့္ ပါရာဇိကက်ေၾကာင္း ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္၌ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထား၏။ အျပစ္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ သံဃာသည္ လူ႕အသက္ကုိ သတ္ရန္ေစခုိင္းလွ်င္ ပါရာဇိကက်၏။ အယုတ္ဆုံးအားျဖင့္ ကုိယ္၀န္က်ေဆးေပးလွ်င္ပင္ ပါရာဇိကက်၏။ ပါရာဇိကက်ျခင္း ဟူသည္မွာ ရဟန္းေကာင္းတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း၊ ကံျပဳျခင္း အခြင့္ထူးကုိ မရေတာ့ေပ။ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ေပ။ လူသာျဖစ္၏။ သကၤန္း၀တ္ထားေသာ္လည္း သကၤန္းအေရျခံဳထားေသာ လူသာျဖစ္၏။ သာသနာေတာ္တြင္ ပါရာဇိကသည္ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္၏။ ပါရာဇိကက်လွ်င္ သာသနာေတာ္အတြင္း ရဟန္းအျဖစ္ ေနခြင့္မရွိေတာ့ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံဃာတစ္ပါးျဖစ္လ်က္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ သတ္ရန္ မင္းလုိလုိက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္္ သာသနာဖ်က္ ၾသ၀ါဒကထာကုိ မိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ ထုိဆရာေတာ္သည္ စဥ္းစားစရာျဖစ္၏။ အသင္စာဖတ္သူသည္လည္း မည္ကဲ့သုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေပးမည္နည္း။)
(အသိေပးပန္ၾကားခ်က္) အထူးသတိေပးလိုသည္မွာ တကယ့္အစစ္အမွန္ အသံဖိုင္ပိုင္ရွင္ဟု မေသခ်ာပါက ၀ိနည္းေတာ္အရပဲအျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပစ္တင္ မေစာေစလိုပါ။ တကယ္စစ္မွန္ပါကလည္း သူ႔ထိုက္ႏွင့္ သူ႔ကံ သြားပါလိမ့္မည္။ မိမိတို႔ ပစ္မွတ္မွာ ဦးသန္းေရႊလည္း မဟုတ္၊ ၾကခတ္၀ိုင္းဆရာေတာ္လည္း မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးသာ ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳမိဖို႔ လိုပါသည္။
၁၂။ တျပည့္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက သိခဲ့ရတဲ့ သိၾကားမင္းဆိုတာ တကယ္ပဲ ရွိပါရဲ႕လား ဘုရား။ ဘာ့ေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ရွိတဲ့ ဘုန္းဘုန္းေတြ ဒုနဲ႔ ေဒး ဒုကၡေရာက္ေနတာလဲဘုရား။
ေျဖ။ သိၾကာမင္းကေတာ့ တကယ္ရွိခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါက အင္း၀ေနျပည္ေတာ္မွာ ရဟန္းသံဃာ မ်ားစြာကို စာေပပို႔ခ်ေနတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ရွိပါတယ္။ အဲဒီဆရာေတာ္က မည္မွ်ပင္ လာဘ္ လာဘ မရရွိဘဲ ေနပါေစ စာေပပို႔ခ်မႈ သာသနာ့တာ၀န္ကို မပ်က္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အင္း၀မင္းက ဘာစာေပမွ မပို႔ခ်ပဲ ေနတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးကိုသာ ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ စာေပပို႔ေနတဲ့ ဆရာေတာ္က ညသန္းေခါင္ယံ ထၿပီး တုံးေမာင္းေတြ အဆက္မျပတ္ ထုခတ္ပါေတာ့တယ္။ မင္းခ်င္းေတြက လာၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ တုံးေမာင္းထုခတ္ရတာလဲလို႔ ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ သိၾကားမင္း ေသသြားလို႔ ထုခတ္တာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔လိုက္ပါတယ္။ သိၾကားမင္း ေသတာ ဘယ္လိုလုပ္ သိသလဲလို႔ ထပ္ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ သိၾကားမင္းက သာသနာကို ဘုရားရွင္ မရွိတဲ့ေနာက္ပိုင္း ေစာင့္ေရွာက္ေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ။ အခု စာေပပို႔ခ် သင္ယူေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ ဆင္းရဲေနတာကို ျမင္လ်က္နဲ႔ မေစာင့္ေရွာက္တာဟာ သိၾကားမင္း ေသသြားလို႔ပဲ မဟုတ္လားလို႔ ျပန္မိန္႔ေတာ္မူသတဲ့။
အခုလဲ ျမန္မာျပည္မွာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းေတြကို ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ ေနတာေတြကို သိၾကားမင္းအေနနဲ႔ မပိတ္ပင္ မကူညီတာကို ေထာက္ရင္ ဦးဇင္းအထင္ သိၾကားမင္း ေသသြားၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။
၁၃။ သံဃာဂိုဏ္းခြဲရင္ ဘယ္လိုဒဏ္ေတြ ခံရပါသလဲ။
ေျဖ။ သံဃာဂုိဏ္းခြဲရင္ ပၪၥာနႏၲရိယကံထဲ ပါ၀င္တာမို႔ ပၪၥာနႏၲရိယကံအတိုင္း ေနာက္ဘ၀က်ရင္ မျဖစ္မေန ဧကန္မုခ် ဆိုးက်ိဳးခံစားရမွာပါ။ သံဃာသင္းခဲြမႈဆိုတာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား တစ္သိမ္တည္းမွာ ကံႀကီးကံငယ္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခဲြျခားျပဳမွ သံဃေဘဒကကံျဖစ္တာပါ။ သံဃာေတာ္မ်ားအား ကဲြေစရန္ အားထုတ္မႈေၾကာင့္ သံဃေဘဒကကံနီးပါး အျပစ္ႀကီးပါတယ္။ ေမးခြန္းကို ၾကည့္ေျဖရရင္ သံဃေဘဒကကံရဲ့ အျပစ္က အ၀ီစိငရဲမွာ အ၀ီစိငရဲ သက္တမ္းနဲ႔အည္ီ (အာယုကပ္ပတ္လံုး) ခံစားရပါတယ္။ ပၪၥာနႏၲရိယ ကံငါးပါးမွာ သံဃေဘဒကကံက အျပစ္အႀကီးဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။ (စာကိုး=သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ)
၁၄။ ဓား ဓားခ်င္း၊ လွံ လွံခ်င္း တုံ႔ျပန္ရမည္၊ အျပတ္ရွင္းရမည္ဆုိေသာ ၾကခတ္၀ိုင္း ဘုန္းႀကီးသည္ အဘိဓဇမဟာရ႒ဘြဲ႕ေတာ္ႏွင့္ ထိုက္တန္ပါသလား၊ အ၀ီစိသုိ႔ က်ႏိုင္ပါသလား။
- သန္းစိန္
ေျဖ။ ၾကခတ္၀ိုင္းဘုန္းႀကီးသည္ ထိုအသံဖိုင္ပိုင္ရွင္ အမွန္တကယ္ စစ္မွန္ပါက အဘိဓဇမဟာရ႒ ဘြဲ႕ႏွင့္ မထိုက္တန္ပါ၊ န-အ-ဖ က ေပးေသာ ဘြဲ႕ျဖစ္၍ အဘိဓဇ န-အ-ဖ ဂု႐ုဘြဲ႕ႏွင့္သာ ထိုက္တန္ပါသည္၊ အ၀ီစိသုိ႔ ဧကန္မုခ် က်၊ မက်ကား ၄င္းဘုန္းႀကီး၏ အကုသိုလ္ကံ အႀကီးအေသးက အဆုံး အျဖတ္ေပးပါလိမ့္မည္။
၁၅။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဘာျဖစ္လို႔ ထားရသလဲ။
- Diana
ေျဖ။ ဒီေမးခြန္းကိုေတာ့ ယခုလက္ရွိ သက္ေရာက္မႈနဲ႔ပဲ ေျဖပါ့မယ္။ သာသနာေရးအမႈအခင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာရင္ ေ၀စုရေအာင္ ခဲြတမ္းခ်ယူမယ္၊ ျပည္ပဘုရားဖူး စီးပြားေရးလုပ္မယ္၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ဗုဒၶဘာသားေတြက လွဴတာကို ေမာင္ပိုင္စီးလုပ္မယ္။ (စကားမစပ္- ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာ ညီလာခံတုန္းက ဂ်ပန္က လွဴထားတဲ့ ကားေတြေတာင္ ဘယ္ေရာက္ကုန္မွန္းမသိ၊ သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ မရွိေတာ့ပါ) တန္ခိုးႀကီးဘုရားေတြရဲ့ ဌာပနာေတြေဖာက္ၿပီး သိမ္းဆည္းမယ္။ ျပည္သူေတြကို ဘာသာေရးပဲြေတြ ဗန္းျပၿပီး အလွဴခံစားမယ္။ အျခားမြတ္စလင္၊ခရစ္ယာန္စတဲ့ ဘာသာေတြဆီက ေပးလာတဲ့ လာဘ္ထိုးမႈေတြကို လက္ခံၿပီး ကိုယ့္မိသားစု ခ်မ္းသာေရး လုပ္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးေန႔ေတြမွာ ႏွစ္စဥ္ကပ္တဲ့ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ ဘဲြ႔ေတြအတြက္ ဘဲြ႔လိုခ်င္တဲ့ ရဟန္းေတြ လူေတြြဆီက ဘယ္ဘဲြ႔ ဘယ္ႏွစ္သိ္န္းေပးဆိုၿပီး ေတာင္းမယ္။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ အံ့ေမာင္ေခါင္းေဆာင္တဲ့ န-အ-ဖ အလိုေတာ္ရိေတြအတြက္ စားက်က္ သက္သက္အျဖစ္ ဖန္တီးေပးထားေၾကာင္းပါပဲ။
၁၆။ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး သီလမေပး အမွ် မေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္ရမလဲဘုရား။
ေျဖ။ ဒီေမးခြန္းဟာ ဟုိ... ကိစၥကိုရည္ရြယ္ၿပီး ေမးတာထင္ပါတယ္။ ေပးတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဆီမွာ ရွိမွ ေပးလို႔ရမွာေပါ့။ သီလဆိုတာ ေပးလို႔ရတဲ့ အရာ မဟုတ္ပါ။ ကုသိုလ္စိတ္၊ တာ၀န္သိစိတ္ ရွိရင္ေတာ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ထံုးစံအတိုင္း ျပန္လည္ ခ်ီးေျမာက္သင့္ပါတယ္။ အခုကိစၥကေတာ ျမန္မာ့အေရး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေနေတာ့ န-အ-ဖ အလိုရိဆိုလွ်င္ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာ ၾကည့္ခ်င္မွ ၾကည့္မွာေပါ့။ မည္သည့္အေၾကာင္းျပခ်က္မွ မရွိဘဲ ေနတာကေတာ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ လွဴတာကို ခံယူၿပီး ျပန္လည္ ခ်ီးေျမွာက္သင့္တဲ့ ဗုဒၶစကားမိန္႔မွာခ်က္ကို တာ၀န္မေက်ဘူးလို႔ဘဲ သတ္မွတ္ ရပါလိမ့္မယ္။ တာ၀န္မေက်ရင္ေတာ့ ၾကာရင္ အေၾကြးထူၿပီး ေၾကြးယူစားသံုးသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
၁၇။ ျမန္မာျပည္မွာ န-အ-ဖ ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါသလားဘုရား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာဆက္လုပ္သင့္ပါသလဲ။
ေျဖ။ သာသနံ နာမ ရာဇပဓာနံ လို႔ဆိုထားတာမို႔ န-အ-ဖ ေၾကာင့္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္သင့္တာေတာ့ န-အ-ဖဟာ သာသနာကို လိုသလို ခုတံုးလုပ္ အသံုးခ်ေနတာမို႔ သူတို႔ကို အျပဳတ္ျဖဳတ္ၿပီး တိုင္းျပည္နဲ႔ သာသနာကို တိုးတက္တည္ျငိမ္ေအာင္ လုပ္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ အာဖဂန္နစၥတန္၊ အိႏိၵယ၊ ေတာင္ကိုရီယားစတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဟာ အရင္က ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေပမယ့္ မင္း အေျပာင္းလဲေတြေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာဟာ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရပါၿပီ။ ဒီသာဓကေတြကို သခၤန္းစာယူၿပီး ဗုဒၶဘာသာအေရျခံဳၿပီး လုပ္စားေနတာကို တိုက္ဖ်က္ၿပီး ဘာသာသာသနာ၊ ႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ဖို႔ လုိပါတယ္။ ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲံ့ သံကိုဖ်က္တာ သံေခ်း၊ ဘာသာကို ဖ်က္တာ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္နာမည္ခံ န-အ-ဖ လူေတြနဲ႔ မင္းဆရာေတြပါပဲလို႔ ေျပာရပါေတာ့မယ္။
၁၈။ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား အျမင္မွန္ရေအာင္ မည္သုိ႔ ႀကဳိးပမ္းသင့္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ဒီျပႆနာက အေရးႀကီးပါတယ္။ မ-ဟ-န အဖြဲ႔အစည္းဟာ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ သံဃာေတြအတြက္ ဖဲြ႔ထားတာျဖစ္ေပမယ့္ န-အ-ဖအတြက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ဓမၼစက္ကို အလဲြသံုးစား သံုးၿပီး န-အ-ဖ က အာဏာစက္သံုးေနၾကတာမို႔ ၀မ္းတူးရုိက္ေနၾကတဲ့ အေျခအေနပါ။ အဲဒီ မ-ဟ-န နဲ႔ န-အ-ဖ အၾကားက ကြင္းဆက္ကို ဖ်က္ဖို႔ မ-ဟ-န ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ အျမင္က်ယ္ဖို႔၊ အျမင္က်ယ္သလို လာဘ္လာဘေနာက္ မလိုက္ဘဲ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူေတြ ကိုးစားရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ ျဖစ္ဖို႔၊ ေပၚဖို႔ လိုပါတယ္။
၁၉။ ႏိုင္င့ံအႀကီးအကဲမ်ား ကိုးကြယ္ေသာ သာသနာေရးမွ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ား (သာမန္လူတန္းစားမ်ားက) ကိုးကြယ္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ၊ လူမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ဆိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ တူညီမႈ ရွိပါသလား။ (မည္သုိ႔ ကြာဟပါသနည္း)
ေျဖ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကေတာ့ သိပ္မထူးပါ၊ ဒါေပမယ့္ အစိုးရကိုးကြယ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ အမ်ားစုမွာ နီးရာဓား ေၾကာက္ေနၾကပံုပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ပုထုဇဥ္အမိုက္သားေတြပီပီ ရာထူး၊ လာဘ္လာဘမ်ားကို မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္မႈကို အေျခခံၾကရာမွ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ပါ အနစ္နာ မခံႏိုင္တဲ့အျဖစ္ကို ေရာက္ေနၾကပံု ေပၚပါတယ္။ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုသည္မွာ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံရဲသည့္ အာဇာနည္စိတ္ရွိသူမ်ားသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။
၂၀။ အရွင္ဘုရား မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းမွာရွိေသာ သံဃာ့ဆရာေတာ္ႀကီး အခ်ဳိ႕မွာ န-အ-ဖ က ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေသာ လွဴဖြယ္ပစည္းမ်ားကို လက္ခံေနပါသလဲ။ ဒီလို လက္ခံျခင္းအားျဖင့္ ပတၲၲနိကုဇၨနကံေဆာင္ျခင္းကို ဘယ္လို ထိခိုက္ႏိုင္ပါသလဲ၊ သံဃာသင္းခြဲျခင္းကို ခြင့္ျပဳသလို ျဖစ္ေနပါသလား။ တပည့္ေတာ္ နားလည္သေလာက္ သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္တာဟာ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပစရာ မလိုပဲ ျပဳလုပ္ လို႔ရတာမို႔ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ အဖမ္းခံရ အခ်ဳပ္ခံရမွာလည္း ေၾကာက္စရာ မလိုဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ လက္ခံတဲ့ သံဃာဟာ အျပစ္ရွိပါသလား။
ေျဖ။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ လက္ခံေနမွန္း အတိအက် မသိပါ။ နီးရာ ဓားဆိုတာထက္ နီးရာေသနတ္ ေၾကာက္ေနပံုရပါသည္။ ပတၲၲနိကုဇၨနကံကို မထိခိုက္ႏို္င္ဟု ထင္ပါတယ္။ (မထိခိုက္ႏိုင္ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶ၏ အာဏာစက္ကို မည္သုိ႔မွ် မထိခိုက္ျခင္း၊ ပတၲၲနိကုဇၨနကံ မပ်က္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။) သုိ႔ေသာ္ လူမိုက္အားေပးေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို သူတို႔ သံဃာဟု လက္ခံလွ်င္၊ သံဃာ့ဆႏၵ ဘုရားေတာင္ မလြန္ဆန္ခဲ့တာကို သိလွ်င္ အလွဴမခံသင့္ဟု ယူဆပါတယ္။ လက္ခံတဲ့ သံဃာဟာ အျပစ္ရွိပါတယ္။ အနည္းဆံုး စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ ရေၾကာင္းကို ထိခိုက္ေစႏို္င္တဲ့ အာပါတ္(ဒုကၠဋ္)မွသည္ သံဃာအမ်ားစုရဲ့ ျငိဳျငင္မႈကို ခံရပါတယ္။
၂၁။ ၾကခတ္၀ိုင္းဆရာေတာ္ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းဆရာေတာ္ အစရွိသည့္ န-အ-ဖ သံဃာေတာ္မ်ားကို စိတ္ထဲမွ ပစ္မွားမိပါသည္၊ ငရဲႀကီးႏိုင္ပါသလားခင္ဗ်ား။
ေျဖ။ ျပစ္မွားတယ္ဆိုကတည္းက အကုသိုလ္မို႔ ကိုယ့္မွာ ေနရင္ထုိင္ရင္း မစားရ မေသာက္ရ အကုသိုလ္ ျဖစ္ေနၾကရပါတယ္။ ကိုယ္က စဥ္းစားရမွာက သူတို႔ကို ျပစ္မွားလိုက္ရလို႔ ကိုယ့္မွာအ႐ႈံးေပၚသြားရင္ မတန္ပါဘူး။ တကယ္လို႔ အသံဖိုင္ပိုင္ရွင္ အစစ္မွန္ဟာ ၾကခတ္ဆရာေတာ္ မဟုတ္ခဲ့ရင္ ကိုယ့္အတြက္ အမ်ားၾကီး နစ္နာပါတယ္။ စစ္မွန္တယ္ဆိုရင္လည္း သခၤန္းစာယူၿပီး ေရွ႕ဆက္ နိုင္ငံအတြက္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲလို႔ ဆိုတာကိုပဲ အေလးထားစဥ္းစားၾကရင္ ပိုၿပီး အဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။ ေနာက္လည္း ဒီလိုလူေတြ ေပၚလာဦးမွာဆိုေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကိုယ့္ဘက္က ဟာကြက္မရွိ ျပင္ဆင္ႏိုင္တာေပါ့။
ငရဲႀကီး၊ မႀကီးကေတာ့ ကိုယ္ျပစ္မွားမိသူက သီလျပည့္စံုသူျဖစ္ရင္ အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ တတ္ႏို္င္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေရွ႕ဆက္ဘာဆက္လုပ္ မလဲဆိုတာပဲ ေတြးေစလိုပါတယ္။
(မူလေရႊက်င္ဂိုဏ္းဆရာေတာ္သည္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္က ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ မင္းသားငယ္မ်ား ေတာ္လွန္သည့္အေရးတြင္ သံဃာေတာ္အခ်ိဳ႕ ဖမ္းဆီးခံရသည့္ အေရးအတြက္ သံဃာေတာ္မ်ားဘက္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး မင္းတရားႀကီး အပါယ္မလားေရးကို လမ္းညႊန္ဆံုးမခဲ့သလို ဆရာ့ေျခရာကို ဆရာေကာင္းတပည့္ပီပီ ရဲ၀ံ့စြာက်င့္သံုးသင့္ပါသည္။)
၂၂။ အေၾကာက္တရားမ်ားကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔ ဗုဒၶက်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ ပါတဲ့ ဗုဒၶေဟာေျပာခ်က္မ်ား သေဘာတရားမ်ားကို Detail သိခ်င္ပါတယ္။
- ရဲထက္
ေျဖ။ အေၾကာက္တရားဆိုတာ ပါဠိလို ေဒါသအကုသိုလ္ေစတသိက္ရဲ့ သေဘာသေကၤတပါပဲ။ ဒီေဒါသကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္စြမ္းသူဟာ အာသေ၀ါကုန္းခန္းတဲ့ ရဟနၲာနဲ႔ အနာဂါမ္အရိယာေတြသာ ရွိတာပါ။ အေၾကာက္တရား ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တဲ့တရား ဆိုရင္ေတာ့ ၀ိပႆနာပြားေနၾကရံုပါ။ ဒကာရဲထက္ ေမးတာက ျမန္မာ့အေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလာကီအေရးအေနနဲ႔ ေမးတာမို႔ ဦးဇင္း အျမင္အရ အေၾကာက္တရားေျပေစတဲ့ စကားတစ္ခြန္ကို ေျပာရရင္ သဒၶါယ တရတို ဩဃံ = ယံုၾကည္မႈနဲ႔ အခက္အခဲ သံသရာ၀ဲဩဃကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္တယ္ (သံယုတ္ပါဠိ)ဆိုတဲ့ အဆိုအမိန္႔္ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာပါ။
ယုံၾကည္မႈရွိတဲ့သူဟာ ဘယ္အလုပ္ပဲ လုပ္လုပ္ တြန္႔ဆုတ္ျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ ေရွ႔ကိုသာ ေရာက္ေအာင္ေလွ်ာက္ၿမဲပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔အလုပ္ မေအာင္ျမင္ဘူး ဆိုရင္လည္း တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါတည္းနဲ႔ စိတ္ဓာတ္က်မသြြားပါဘူး။ အေလာင္းေတာ္သုေမဓာရဲ့ ဘုရားျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈ၊ သမၼတလင္ကြန္းရဲ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ ရႈံးနိမ့္ခဲ့ရမႈေတြကို နင္းတက္ၿပီး သမၼတရာထူး ရယူခဲ့ႏိုင္တဲ့ ယံုၾကည္မႈ၊ မဟတၲမဂနၶီရဲ့ ယံုၾကည္မႈ၊ မာသာထရီဇာရဲ့ ယံုၾကည္မႈမွသည္ ေနာက္ဆံုး ဟစ္တလာရဲ့ ယံုၾကည္မႈထိ အားလံုးေသာ ယံုၾကည္မႈေတြဟာ အေၾကာက္တရားကို အနည္းနဲ႔အမ်ား အကာအကြယ္ ေပးသြားတာပါပဲ။ ကိုယ့္ယံုၾကည္မႈကို ဘယ္အေဆာက္အဦမွာ တည္ေဆာက္ထားတာလဲ။ ဒါပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေတာ္သင့္မွန္ကန္တဲ့ အေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားရင္ သမၼတလင္ကြန္းလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔လို နာမည္ေကာင္း က်န္ခဲ့မွာ ျဖစ္သလို၊ မမွန္ကန္တဲ့ အေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားရင္ေတာ့ ဟစ္တလာလို ပိုေပါ့စ္လို ဘင္လာဒင္လို န-အ-ဖ လို နာမည္ဆိုးနဲ႔ သမိုင္း ရုိင္း က်န္ခဲ့ရမွာေပါ့။ တစ္ခုရိွတာက သဒၶါဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈဟာ ေတာ္သင့္မွန္ကန္တဲ့ ေနရာမွာ ယံုၾကည္မႈျဖစ္မွ သဒၶါတရားလို႔ ဆိုလို႔ရတာပါ။ န-အ-ဖ တို႔၊ ဘင္လာဒင္တို႔ အုပ္စုတို႔ရဲ့ ယံုၾကည္မႈကေတာ့ သဒၶါမဟုတ္ဘဲ မိစၧာဓိေမာကၡ = မွားမွားယြင္းယြင္း ယံုၾကည္သက္၀င္မႈသာ ျဖစ္ဖြယ္ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သဒၶါဆိုတာ ကိုယ္စိတ္ရႊင္လန္းတက္ၾကြၿပီး စိတ္ကုိ ၾကည္လင္ေစပါတယ္။ အခု ဦးသန္းေရႊတို႔ ခမ်ာေတာ့ အတြင္းမွာ ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရမွာ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ေမာဟ (အမွား အမွန္မသိမႈ)၊ ဒိဌိ (မွားယြင္းစြာ ရႈျမင္မႈ) တရားေတြ ဦးစီးတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ၀န္းရံေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဦးဇင္းရဲ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အျမင္အရ ေျပာရရင္ အေၾကာက္တရားကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ တရားဟာ ယံုၾကည္မႈပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖဆိုလိုက္ရပါတယ္။
(ဒီလိုေျဖဆိုလိုက္ရတဲ့ ကုသိုလ္ေစတနာေၾကာင့္ ေမးသူ၊ ေျဖသူ၊ ပဲြက်င္းပသူ အားလံုး ေၾကာက္ရြ႔ံျခင္း ကင္းေ၀းတဲ့ ေနရာကို ေၾကာက္ရြ႔ံျခင္း ကင္းေ၀းတဲ့သူအျဖစ္နဲ႔ အျမန္ ေရာက္ရွိႏိုင္ၾကပါေစ)
Wednesday, November 28, 2007
စင္ကာပူမွ မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားႏွင့္ Overseas Burmese Patriots (OBP) တို ့ ေမးျမန္း ေျဖႀကားခ်က္မ်ား (ဒုတိယပိုင္း)။
Posted by 54freedom at 1:47 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment