စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ က်ဆံုးပါေစ

Saturday, July 5, 2008

တာ့ခ္-မဲေဆာက္ မီးရထားလမ္းေဖာက္မည္

ဧရာ၀တီ ဇူလိုင္ ၄၊ ၂၀၀၈

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တာ့ခ္ၿမိဳ႕တို႔ကိုဆက္သြယ္သည့္ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္တို႔ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ဆက္ဖတ္ရန္ အၿပည္႔အစံု ကို Click ႏွိပ္ပါ။
ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းေၾကာင့္ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ေဒသတခုလံုး၏ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ျမွင့္တင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ထိုင္း-ျမန္မာ ၂ ႏိုင္ငံတို႔မွတဆင့္ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္၏ အေရွ႕ အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္းေၾကာင္း (East-West Economic Corridor) အစီအစဥ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအဖြဲ႔ ဥကၠဌ က ေျပာသည္။

“ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းက မဲေဆာက္ေဒသရဲ႕ စက္မႈလုပ္ငန္းနဲ႔ စီပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းေတြကို အနာဂတ္မွာ အေထာက္ အပံ့ ျဖစ္ေစမွာပါ” ဟု ၎ကဆက္ေျပာသည္။

လမ္းေဖာက္ေရးစီမံကိန္းကို အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္က အဓိကထားပံ့ပိုးကူညီမည္ျဖစ္ၿပီး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးခ်ိန္တြင္ အေရွ႕ အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္းေၾကာင္း သေဘာတူညီခ်က္အရ ဗီယက္နမ္၊ လာအိုႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔မွ ထြက္ကုန္မ်ား ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ကပၸလီပင္လယ္ရွိ ကမ္း႐ိုးတမ္းဆိပ္ကမ္းမ်ားမွတဆင့္ ေရလမ္းျဖင့္ ေနရာေဒသ အႏွံ႔အျပားသို႔ ကုန္ပစၥည္း မ်ား ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးပါက အနာဂတ္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစမည့္ ေနရာသစ္တခုျဖစ္လာမည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးက ေျပာသည္။

တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ေဒသတခုလံုး၏ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားျမွင့္တင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ ထိုင္းအမ်ိိဳးသား စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈအႀကံေပးေကာင္စီအား တာ့ခ္ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးကလည္း အဆိုျပဳခဲ့သည္။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၉၄၀ ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာ၌ ၁၈ မိုင္ ရွည္လ်ားသည့္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းတခုကို ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ကားလမ္းျဖင့္ ၅၅ မိုင္အကြာအေ၀း ခရီးသည္ ရထားျဖင့္ ၄၄ မိုင္သာ ရွိေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

တာ့ခ္-မဲေဆာက္ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ တ႐ုတ္အစိုးရကိုလည္း ဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။

No comments: